Zdrowe żywienie – dobór składników odżywczych

Mamy parę prostych dewiz zdrowego odżywiania, które wspomaga nam w utrzymaniu stosownej sylwetki ciała ludzkiego, nie możemy albowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy także czas w jakim spożywamy posiłki. Tutaj zdania są podzielone albowiem, dawniej uważano, nawet mamy stare powiedzenie Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak król a wieczerzę jak żebrak. Stare śmieszne jednak i również ma sobie niemało prawdy. Aktualnie naukowcy twierdzą, ze powinniśmy spożywać więcej posiłków lecz w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne by posiłki były w stosownych porach dnia, żeby nie zaburzać regularności. Teraz niejednokrotnie w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę żeby syty posiłek zjeść w pracy a nie wieczorem w domu. Wzywają również, żeby pic sporo wody jest ona albowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych stworzonego przez nas organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to zostanie pobrane z organizmu ludzkiego. Inne składniki są dla nas istotne albowiem dostarczają nam niezbędnych elementów pożywnych, witamin oraz są zalążkiem energii. 

Kompozycje kaloryczne

Nie zapominajmy także o składnikach kalorycznych. Do znaczących składników pokarmowych kwalifikujemy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym ludzkiego organizmu. Stale białko jednoczy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to nadrzędne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a naturalnie pokrywają je po największej części artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry wolno dostarczać też, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakowoż pamiętajmy, że to wyłącznie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Oprócz stereotypowych składników odżywczych, osoby potrzebujące dbać o zdrowy styl życia i jedzenia powinny zaciekawić się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego innowacyjnego składnika pokarmowego można przeczytać na witrynie internetowej nasiona szałwii hiszpańskiej. 

Dlaczego należałoby stosować nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają nadzwyczaj wielkie ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć i koncentrację

korzystna kompozycja kwasów zezwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona poprawiają wygląd cery, włosów i paznokci, oprócz tego znamiennie spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik umieszczony w nasionach poprawia metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona pomniejszają cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to idealny dodatek do diety oraz powszedniego stylu odżywiania dla każdego człowieka.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *